Kas yra naudingas idiotas?

Autorius: Anonimusas Šaltinis: http://ldiena.lt... 2023-01-14 10:26:00, skaitė 474, komentavo 15

Kas yra naudingas idiotas?

Ką reiškia NPC?

NPC - tai akronimas, reiškiantis "ne žaidėjo veikėjas" (non-player character). Nežaidėjo veikėjas - tai žaidimo veikėjas, kurio nevaldo nei žaidžiantis žmogus, nei koks nors dirbtinis intelektas. Paprastai jie nėra skirti veikti kaip tikri žmonės. Pavyzdžiui, dažnai žaidimuose tenka lankytis parduotuvėse ir apsirūpinti atsargomis. Tokiais atvejais parduotuvės savininkas, kuris nejuda iš vietos ir niekaip dinamiškai nekeičia savo elgesio, yra NPC. Jie tiesiog egzistuoja tam, kad su jais būtų galima bendrauti tuo pačiu būdu, kai tik panorėsite.

Ar realiame gyvenime yra nežaidžiančių veikėjų? Taip, ir sufijų mistikas, filosofas George'as Gurdjieffas man pritars.  Jis sakė;

"nemaža dalis žmonių, kuriuos sutinkame gatvėje, yra žmonės, kurie viduje yra tušti.  Tai reiškia, kad jie iš tikrųjų jau yra mirę. Mūsų laimei, kad mes to nematome ir nežinome.  Jei žinotume, kokia dalis žmonių iš tikrųjų yra mirę ir koks kiekis šių mirusių žmonių valdo mūsų gyvenimus. Mes išprotėtume."

Gurdžijevas

Jus gali sudominti sąvoka filosofinis zombis arba p-zombis. Tai hipotetinė būtybė, kuri fiziškai nesiskiria nuo žmogaus nei išvaizda, nei elgesiu, tačiau neturi sąmoningos patirties. Yra filosofų, kurie iš tikrųjų rimtai žiūri į šią sąvoką ir mano, kad p-zombio mintinis eksperimentas yra pakankamas tam tikram dualizmui įrodyti. (Dualistinis požiūris į proto ir materijos santykį teigia, kad protas ir materija yra dvi atskiros ir nepriklausomai egzistuojančios substancijos, ir viena iš jų gali egzistuoti be kitos). Kiti mažiau linkę teigti, kad mintinis eksperimentas "įrodo" dualizmą, tačiau rimtai jį vertina kaip iliustruojantį sunkią sąmonės problemą ir tai, kodėl ji reikalauja rimto sprendimo.

Žmonės nustemba sužinoję, kad kai kurie žmonės neturi vidinio monologo

https://www.psychologytoday.com/us/blog/pristine-inner-experience/201110/not-everyone-conducts-inner-speech

Pagrindiniai punktai:

  • Žmonės dažnai daro prielaidas apie kitų žmonių vidinę patirtį, pavyzdžiui, kad kiti žmonės kalba patys su savimi arba mato žodžius savo galvoje kaip vaizdus.
  • Kalbant apie vidinę kalbą, kai kurie žmonės su savimi kalba daug, kai kurie niekada, o kai kurie retkarčiais.
  • Vieno tyrimo duomenimis, tik 26 proc. atsitiktinių žmonių turi vidinį monologą.

Koks jausmas neturėti monologo?

https://www.iflscience.com/people-with-no-internal-monologue-explain-what-its-like-in-their-head-57739

Po to, kai žmonės pakankamai kartų pavadino vargšą Redditorių NPC, keli žmonės aprašė, ką iš tikrųjų reiškia neturėti vidinio monologo.

"Vadinasi, jei jūsų viršininkas paprašo kažką padaryti kaip tik tuo metu, kai planavote išeiti iš darbo, jūs negalvojate galvoje "blet achujel pyderas?", tuo pat metu garsiai sakydami: "Jokių problemų, viršininke"?" - klausė vienas naudotojas.

"Ne. Niekada to nebuvo", - atsakė Vadermaulkylo. "Jei manęs paprašo padaryti kažką, ko nenoriu, aš tiesiog šiek tiek nusiviliu, bet tai ir viskas. Tikrai negalvoju apie tai."

Kiti patvirtino, kad jų patirtis buvo panaši.

"Man taip pat", - sakė naudotojas GohanShmohan. "Neturiu jokių sąmoningų minčių apie tai, ką jaučiu, ar dialogo srauto, kuris tai apibūdintų. Aš tiesiog tai jaučiu. Tarsi vidinis dialogas būtų tarpininkas mano galvoje, kurio tiesiog nėra".

Kaip žiniasklaida plauna visuomenės smegenis

Korupcija šioje šalyje pasiekė tokį grėsmingą lygį, o pasekmės, kai kalbama apie tiesioginę žalą, kurią korupcija daro gyventojams (ir pasauliui), tokios žiaurios, kad jau daugelį metų svarstau, ar vienintelis būdas, kaip gyventojai gali išlikti tokie pasyvūs, yra masinis smegenų plovimas.  Žmonės kaip dronai, automatai, esantys tam tikroje proto kontrolės būklėje, nors galvoja, kad gyvena laisvoje visuomenėje.  Tai sakau ne su panieka, o kaip faktą. Šios proto kontrolės poveikis išties stulbinantis.  Yra tam tikrų išvadų, kurias priimame kaip neginčijamas, o iš tikrųjų jos buvo kruopščiai įskiepytos į kolektyvinę psichiką per propagandą. Man visada įdomu ieškoti būdų, kaip paaiškinti šį reiškinį, ir šįvakar atlikdamas tyrimą radau vieną informatyviausių šaltinių, kuriuos mačiau per pastaruosius metus. Tai Gonzagos universiteto magistro diplominis darbas, kurį parašė Frankas McCoy, pateiktas 2012 m. gruodžio mėn: PROPAGANDOS MODELIS: ĮMONIŲ IR POLITIKŲ SĄMOKSLAS OLIGOPOLISTINĖS MAINSTREAM JAV ŽINIASKLAIDOS KŪRIMAS.

Disertacija yra neįtikėtinai gerai pagrįsta.  Svarbiausia, kad joje tiksliai paaiškinama, kaip Amerikos korporacijų žiniasklaidos konglomeratas, susitaręs su vyriausybe, suformavo oligopolinį darinį, kurio vienintelis tikslas - manipuliuoti gyventojais, kad jie sutiktų su nedemokratine korporacijų kontrole savo gyvenime.

Kuo labiau perpildyta žiniasklaidos aplinka, tuo didesnė rizika, kad bus padaryta žala visuomenės interesams. Kadangi galingos korporacijos tampa vis turtingesnės, įtakingesnės, įtakingesnės ir politiškai labiau susijusios, didėja pavojus politinei ekonomikai pasauliniu mastu. Su turtingomis tarpkultūrinėmis žiniasklaidos korporacijomis susijusi rizika yra masinė turinio homogenizacija, taigi ir propagandinis korporacinių ir politinių interesų, tarnaujančių tik dominuojančiam elitui ir savo ruožtu kenkiančių ir marginalizuojančių neelitą, stiprinimas. Apčiuopiamą pavojų ir žalingą poveikį visuomenei būtų labai nepagarbu vertinti paprasčiausiai sutrumpintai, jei šiame tyrime nagrinėjama problema būtų traktuojama kaip atvejis, kai turtingieji turtėja, o vargšai skursta.

Žalingiausias viso to poveikis, žinoma, yra tas, kad dauguma žmonių visiškai nesuvokia, kokio lygio manipuliacijos propaganda jais vyksta:

Nesuvokdami rimtų pasekmių, susijusių su vis labiau koncentruota žiniasklaidos aplinka, visuomenė (t. y. ne elitas) ir toliau bus sistemingai plaunama propagandinės valdžios rankos, t. y. žiniasklaidos, ir nesąmoningai pritars dominuojančio elito interesams.

Viena svarbiausių disertacijoje nagrinėjamų sąvokų yra Propagandos modelis:

Teorinis šio pranešimo pagrindas - Edvardo Hermano ir Noamo Chomskio propagandos modelis (PM). Trumpai tariant, šis modelis teigia, kad žiniasklaidos institucijos priklauso ir yra kontroliuojamos didelių korporacijų, kurios verslo ir socialiniuose sluoksniuose palaiko ryšius su kitomis korporacijomis ir politiniais pareigūnais. Šie ryšiai lemia žiniasklaidos subjektų savicenzūrą, nes jie priklauso nuo pajamų iš reklamos ir politinės paramos iš savo rėmėjų ir bendraminčių. Teigiama, kad dėl šių ekonominių, politinių ir socialinių ryšių žiniasklaida negali analitiškai atsiriboti nuo dominuojančių sektorių (Herman ir Chomsky, 1988).

Aš įžvelgiu didėjantį pavojų, kad, įsivyravus tokiai visuotinei gyventojų proto kontrolei, dėl kurios jie taps visiškai pasyvūs akivaizdžios korupcijos ir didėjančios priespaudos akivaizdoje, korporatokratija bus skatinama įvesti vis labiau despotišką režimą, kuris ilgainiui gali virsti mokslinės fantastikos pavyzdžiu, panašiu į visiško informuotumo sąmoningumo stebėjimo policinę valstybę, arba moderniu ir pažangesniu fašizmo tipu.

Ką galima padaryti?  Viena iš išvadų, padarytų tiriamajame straipsnyje, yra ta, kad vienas svarbiausių dalykų - žmonėms įsisąmoninti propagandos poveikį.

Aš, pavyzdžiui, nesiruošiu mesti rankšluosčio į rankas ir susitaikyti su tokiu distopiniu pasauliu, kurį mums bando primesti šis korporatyvistinis režimas.  Turime atsibusti ir imtis veiksmų prieš šias bjaurias jėgas.  Organizuokitės, kurkite strategijas, priešinkitės, protestuokite ir stumkitės atgal, kol gindami laisvę ir demokratiją nuversime oligarchiją.