Autorius: Domantas Klyva Šaltinis: https://sputniknews.lt/columni... 2020-10-10 17:31:00, skaitė 1412, komentavo 1
"Jei kalbėdami plačiai auditorijai jaudinatės ir jums dreba rankos, trumpai paslėpkite jas už nugaros", — buvo rašoma mokomojoje medžiagoje vienos partijos kandidatams į Seimo deputatus. Dalis kandidatų į Seimą pateko. Pateko tada į Seimą ir pati partija.
Viešųjų ryšių instruktoriai modeliuoja įvairias situacijas ir smulkmeniškai pataria, kaip kokioje geriausiai elgtis: ką daryti, jei susirinkę žmonės kandidato kalbos klausosi neįdėmiai, kaip suvaldyti replikas laidančius klausytojus. Instruktoriai aiškina, kad dėstant savo mintis gestikuliuoti reikia, tačiau ne per daug — kad rankų mostai neblaškytų auditorijos dėmesio.
Viešųjų ryšių instruktoriai pabrėžia, kad kalbėtojui turi būti svarbu, ką apie jį galvoja kiti, todėl būtina mokėti save pristatyti ir formuoti apie save tinkamą įspūdį. Kuriant įvaizdį dažnai pasitelkiama vaidyba. Juk rinkėjas turi šventai tikėti, kad kandidatas į deputatus yra tikrai toks, koks stengiasi atrodyti.
Jei sėkmingai pavyksta atskleisti tam tikras savybes ir aplinkiniai patiki, tai galima pavadinti sėkmingai sukurtu įvaizdžiu. Taip aiškinama metodinėje medžiagoje, skirtoje vienos partijos nariams.
Ir detalizuojama, kokios tai savybės. Tai savybės, susijusios su svarbiausiais žmogiškaisiais poreikiais, kurie būdingi visiems žmonėms:
Ir t. t., ir pan. Instrukcijos universalios. Tinkančios visų partijų visiems kandidatams. Seimą renka ne rinkėjai. Seimą rinkėjams parenka viešųjų ryšių instruktoriai. Rinkimų į Seimą procesas iš demokratijos triumfo tampa parodija ir farsu.
Prieš mėnesį rinkimų kampaniją pradėjo ir Darnios Lietuvos partijos lyderis Valdas Kazlauskas. "Kandidatas" į deputatus nesukėlė įtarimų nei gatvėje už jį pasirašantiems žmonėms, nei jį reklamuojančiai žiniasklaidai. Nei išgalvota pavardė, nei politinė jėga nebuvo atmetama.
Kaip prastumti netikrą žmogų į Seimą 1
Darnios Lietuvos partijos lyderiui Valdui Kazlauskui drebančių rankų už nugaros slėpti nereikia. Ir nereikės. Valdas Kazlauskas ir Darnios Lietuvos partija netikri.
Tai komiko ir visuomenės kritiko Olego Šurajevo pokštas Lietuvos "meinstryminei" visuomenei. Olegas su bičiuliais iškėlė netikros partijos netikrą kandidatą. "Kandidato" vardu rinko parašus, teikė reklamą regioninei žiniasklaidai, naujienų portalams ir net spėjo pakalbėti "Žinių radijo" eteryje.
Interviu su "kandidatu" atsidūrė Jonavos, Elektrėnų ir Lazdijų regioniniuose laikraščiuose. V. Kazlausku apsimetęs aktorius apie savo gyvenimą ir politinius siekius pasakojo "Žinių radijuje". O. Šurajevo komandai net pavyko nusipirkti reklamos didžiausią auditoriją Lietuvoje turinčiame portale "Delfi", savo pasiekiamumu ir auditorija lenkiančiame regioninius laikraščius ir radiją.
Pagrindiniu Lietuvos portalu save pristatanti žiniasklaidos priemonė nuolat akcentuoja, kad pateikia tik kokybiškas ir patikrintas žinias. Be to, "Delfi" aktyviai dalyvauja "Demaskuok.lt" projekte. "Delfi" ir "Demaskuok.lt" tikrina faktus ir informaciją, seka ir demaskuoja dezinformaciją ir melagienas. Tačiau reklaminio interviu su V. Kazlausku niekas netikrino.
Išgalvoto politiko ir išgalvotos partijos reklama "Delfi" portale atsidūrė už 1 tūkst. eurų. Nors Darnios Lietuvos partijai priskiriamas 13 numeris išties priklauso "Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai".
Darnios Lietuvos partijos lyderiui Valdui Kazlauskui rankos nedreba 2
Valdas Kazlauskas, išgalvotas išgalvotos partijos lyderis, puikiai tinka prie kitų beveidžių, susiliejusių išvaizda ir retorika rinkimų kampanijos dalyvių.
Iš tiesų ne žmonės yra lengvatikiai, o pati rinkimų kampanija bei politinio gyvenimo tikrovė Lietuvoje yra persmelkta šabloniško elgesio, banalių frazių. Ir įvaizdžių instruktorių žaidimais. Su apmokomos žiniasklaidos palaikymu.
Valdas Kazlauskas sutvarkys "bardaką" šalyje — balsuokite už Valdą valdžioje!
Šią vasarą Lietuvos žurnalistų bendruomenė sulaukė gan nemalonios žinios: apklausą atlikusios bendrovės "Vilmorus" duomenimis, pasitikėjimas žiniasklaida Lietuvoje birželį buvo žemiausias per visą stebėjimų istoriją — nuo 1998 metų.
Vieša paslaptis, kad tokio nepasitikėjimo priežastys — sensacijų vaikymasis, nekokybiškos, nepatikrintos informacijos tiražavimas.
"Pinigų vergai", "jokių vertybių", "smūgis reputacijai", "žiniasklaidos gėda" — tokie epitetai ir vertinimai buvo siunčiami žiniasklaidos adresu ir tomis dienomis, kai regioniniuose laikraščiuose, radijuje ir skaitomiausiame šalies portale "Delfi" už pinigus buvo išplatinta neegzistuojančio politiko iš neegzistuojančios partijos reklama.
Lietuvos eilinis skaitytojas jau nebemato skirtumo tarp redakcinio turinio ir reklamos. Eiliniam Lietuvos rinkėjui jau vienodai rodo, ar partija tikra, ar išgalvota. Viešųjų ryšių sukonstruotas kandidato simuliakras tapo toks pats tikras rinkėjo bei žiniasklaidos akyse kaip ir Vyriausiosios rinkimų komisijos registruotas kandidatas.
Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.