Labas, mano mielas Dienorašti!
Trys naujienos, kurias noriu užfiksuoti Tavyje ir kurios skiriasi savo reikšmės aprėptimi: svarbi tik man, svarbi man ir porai tūkstančių internautų bei svarbi šimtams tūkstančių internautų ir visai Lietuvai.
1 naujiena – reikšminga tik man:
Pagaliau praėjus kokiems 18-20 metų aš vėl turiu dviratį. Buvo laikas, kai dviračiu po Vilnių važinėjau kasdien – iš Centro į Saulėtekį ir atgal. Kaskart reikėdavo jį nusinešti-užsitempti į ketvirtą aukštą, bet tai nebuvo kažkoks buitinis nepatogumas. Tačiau su laiku, dviratis (“Sport – Turist”) kažkaip išnyko iš buities. Vėliau išvis išpindėjau ir kaip dera statistiniam miesčioniui, į darbą važinėjau su mašina. Ir štai, pagaliau, nusprendžiau sumažinti fizinio pasyvumo laiką ir kasdieniam savo mėsos transportavimui miesto ribose nusipirkau dviratį.
Ieškojau tokio, kuris būtų pigus, patrintas, ir kurį drąsiai galėčiau palikti bet kokioje tamsioje tarpuvartėje, būdamas ramus, kad jokiam vagišiui nekils pagunda terliotis su senu dviračiu. Nors būtina sąlyga – techniškai tvarkingas. Bet gavosi šiek tiek kitaip: žmogus už 85 eurus atsikratė nedaug naudota ir toli gražu nesudrožta čekų gamintojo “Author” transporto priemone “Stratos”: kaip skelbime parašyta “profesionalus miesto, kalnų, sporto dviratis”. Per vieną dieną pravažiavęs per Vilniaus miestelį daugiau negu 14 kilų, drąsiai sakau – Superinis daiktas! Nepamenu, kada su tokiu malonumu sėdėjau ant dviračio. Turbūt tik tolimoje tarybinėje vaikystėje, kai išmokau savarankiškai važinėti su “Ereliuku”.
Ačiū pardavėjui, ačiū skelbimų lentai “Skelbiu.lt” ir ačiū laiko momentui, taip sėkmingai mane nukreipusiam.
2 naujiena – reikšminga man ir porai tūkstančių lietuviškai skaitančių internautų:
Paleidau “LDienos.lt” kloną “20min.lt”. Kodėl ir kam, aprašiau abiejuose klonuose: “Atsakymas į cenzūrą: 20min.lt – naujas LDiena.lt vardas“.
Kažkada, kai svarsčiau kokį domeną išrinkti alternatyvių naujienų portalui, buvo noras perfrazuoti tuo metu savo populiarumo piką pasiekusį skandinavišką Masinio Durninimo Organą “15min.lt”. Bet tąkart taikiniu pasirinkau kitą MDO – “Lrytas.lt”. Dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, “lrytas.lt” turi ilgiausią istoriją tarp Lietuvoje veikiančių žiniasklaidos priemonių – kilęs iš “Komjaunimo tiesos” (antro pagal skaitomumą tarybinėje Lietuvoje) laikraščio “Lietuvos rytas” perėmė ir stipriausią skaitytojų egregorių. “Lrytas.lt” buvo ir pirmas tinklapis Lietuvoje, publikavęs naujienas. Pradžioje nemokamai, paskui, pats sau pachierino įsivedęs mokamą registraciją, vėliau, atėjus skandinavų “Delfiui.lt” vėl priverstas atsiverti. Taip kad jeigu jau kažką mimikrinti – tam reikia imti patį tvirčiausią pagrindą. Kitas momentas – “LDiena.lt” labai gražiai atitinka pagrindinį tikslą ir prasmę – publikuoti tai, kas tądien Lietuvai yra svarbaus ir reikšmingo.
Dabar, kai VSDėšinės mandavoškės per LRTK bando įvesti cenzūrą, savaime susiklostė ideali situacija išbandyti, kaip veiktų nedidelio lankomumo portalo dubliavimas. Maža to, bus puiki proga pasitiuninti savo developerio sugebėjimus, nustatant automatinį programinio kodo deploimentą į du ar daugiau serverius. Plius dar viena labai svarbi praktinė aplinkybė, tvarkant kodą mažinti įhardkodintų parametrų kiekį – t.y., ugdyti savo programavimo kultūrą ir taip toliau… Taip kad, laukia labai įdomi ir naudinga patirtis, kurios kaip žinia, ant kupros nešioti nereikės.
Ačiū LRTK, LVI ir visiems kitiems sisteminiams elfistams – jūs tiesiog verčiate mane tobulėti!
3 naujiena – reikšminga šimtams tūkstančių interneto vartotojų ir visai Lietuvai:
Oficialiai nuo 2019 rugsėjo 14 dienos skandinavų judooligarchtui priklausantis MDO “Delfi.lt” nebėra lankomiausias “lietuviška” interneto svetainė.
“Amazon.com” koncernui priklausanti interneto tinklapių reitingavimo ir lankytojų srautų analizės sistema “Alexa.com” pagal paskutinių 90-ies dienų duomenis užfiksavo, kad lankomiausia “.lt” srities svetainė yra “Kasvyksta.lt”.
“Kasvyksta.lt” jau nuo liepos 19-os dienos aplenkė “Delfi.lt” pagal populiarumą tarp Lietuvos lankytojų, o dabar aplenkė ir tarp viso pasaulio interneto lankytojų. Palyginimui, pridedu ekranvaizdį iš mano paties susiprogramuoto “Alexa.com” statistikos stebėjimo įrankio, kuriame aš monitorinu Lietuvoje veikiančių žiniasklaidos priemonių populiarumą:
Raudonai apibrėžtas reitingas pagal 90 dienų duomenis. Jį galite nemokamai pasitikrinti pačioje “Alexa.com” svetainėje adresu http://alexa.com/siteinfo/{dominantis_domenas}. Mažesnis skaičiukas šalia rodo reitingo pokytį per tą laikotarpį: “-” reiškia per kiek vietų pakilo, “+” per kiek vietų nukrito.
Šioje lentelėje aš taip pat turiu įrašęs tinklapių reitingus per paskutines 30 dienų (Rank month), per paskutines 7-ias dienas (Rank week) ir paskutinės dienos. Kaip matote, visose pozicijose “Kasvyksta.lt” lankomumas lenkia “Delfi.lt” – ir paskutinės dienos, ir savaitės, ir mėnesio. Maža to – ši tendencija (“Delfi.lt” lankomumo smukimas) tęsiasi daugiau negu dveji metai ir nėra jokių priežasčių jai sustoti.
Kam įdomu, tolimesniuose stulpeliuose – tinklapių pozicijos tarp skirtingų šalių lankytojų ir tos šalies lankytojų dalis procentais (pažymėta geltonai). Tušti laukeliai reiškia, kad duomenys yra tokie nereikšmingi, jog “Alexa.com” sistema jų nefiksuoja.
Kokios “Delfi.lt” kritimo priežastys? Prašau, mano asmeninė nuomonė: “Skandinavų judo-oligarchato perimta Lietuvos žiniasklaida degraduoja ne tik turiniu, bet ir forma – 11 sakinių ir 4 klaidos“.
O už trečiąją naujieną ačiū “Alexa.com” ir ačiū visiems Lietuvos žmonėms, atsisakantiems nuodyti savo sąmonę delfistiniu infošlaku.
Kol kas tiek naujienų, ilsėkis mano mielas Dienorašti!